torsdag 3 juli 2014

Ekologisk hårvård - Less is More

Nu börjar det kännas som att jag (mamman i huset) hittat ekologiskt schampo och balsam som verkligen fungerar för mitt hår, Less is More . Körde balsammetoden tidigare men håret blev så tungt trots att det egentligen är väldigt tunt och tyvärr inte så mycket. Pulverschampoo var ok en stund men fick torrt hår. Fick tips och prover från min frisör på produkter från Less is More. Det är ett österrikiskt företag som är ekologiskt och fritt från syntetiska konserveringsmedel, dofter, färgämnen, petrokemikalier, sulfater och silikoner.
Ekologisk hårvård från Less is More
Ekologiskt schampo, balsam samt två vårdande sprayer

Jag har provat Lindengloss schampo och balsam samt deras proteinspary (leave-in) och Angelroot volume spray. Är som sagt supernöjd och tycker samtliga produkter är dryga - speciellt de två sprayerna. Håret håller sig rent länge och jag har kunnat dra ut på tvättande några dagar extra om jag vill utan att det ser eller känns lortigt, fett eller torrt som innan. Använder inga övriga produkter utom en ekologisk hårspray vissa dagar. Gillar den naturliga doften på alltihop och känner mig nöjd som hittat märket. Här finns det att köpa på salong och varje flaska kostar ca 240 kr om jag minns rätt. Skulle tvekat själv då jag oftast är lite mer "ekonomisk" när det handlar om hygienprodukter - speciellt till mig själv. Det som gör att jag kommer köpa märket igen är resultatet samt att det var drygare än jag trodde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar