måndag 28 april 2014

Hudvårdsprodukter från Maria Åkerberg

Tack vare Butik Paletti har jag fått möjlighet att prova några hudvårdsprodukter från Maria Åkerberg. Maria Åkerberg är ett helsvenskt företag där all produktion sker i Sverige, vissa av råvarorna kommer så klart från andra länder. Speciellt skön information är att förpackningarna är tillverkade av bioplast (sockerrör i detta fall) och innehåller inga hormonstörande ftalater, alla dofter kommer från växter, samtliga råvaror är ekologiskt odlade och biologiskt nedbrytbara - inga plastkulor i peelingen alltså. Det finns mer att läsa på företagets hemsida Dermanord.se. Ett stort plus är att en svensk ingredienslista står på alla produkter!

De produkter jag testat är Olive Celansing, Neroli Freshener, Papaya Peeling samt Face Dream. Generellt känns alla produkterna rena, naturliga, snälla mot huden och doftar inte för starkt. Hela Maria Åkerbergs utbud med priser finns på hemsidan under produkter. Ett tips är att köpa några av de små reseförpackningarna för att prova på. Produkterna går bland annat att köpa via Butik Paletti.

Olive Celansing är en rengöringskräm som rengör utan att torka ut, så som jag upplever att många andra produkter gör. Lite ovant att den inte löddrar men känslan efteråt är att huden är ren utan att vara torr. Jag använder den inte alltid morgon/kväll utan sköljer bara med vatten ibland. Ansiktsvattnet Neroli Freshner känns lyxigt och fräsch. Jag tycker det luktar gott och doften sitter inte kvar så länge. Ansiktvatten använder jag sällan men fått tipset att man kan ha det med sig på resande fot eller på jobbet för att snabbt kunna "fräscha upp sig". Finns vissa dagar det kanske kan behövas så ska prova det. 

Papaya Peelingen är en favorit som jag definitivt kommer fortsätta använda. Peelingen är oljebaserad, precis lagom "rivig" utan att kännas helt uttorkande. Ger en mjuk och len känsla efteråt. 

Jag unnade mig att köpa och prova Åkerbergs dagkräm Face Dream. Den känns toppen och tas upp snabbt av huden. Doftar lite örtigt men friskt och inget som sitter kvar länge, funkar både morgon och kväll och jag varvar med vanlig mandelolja vissa dagar. Jag kommer fortsätta använda och testa lite olika produkter från Maria Åkerberg och är glad att jag upptäckte och har fått prova märket.  



1 kommentar:

  1. Hej! Jag använder Maria Åkerbergs schampo med mynta - och gillar det skarpt! Hört bara gott om detta märke - så blir att testa lite fler produkter tror jag. Papaya-peelingen verkar intressant!

    /Annie
    www.anniesenkla.se

    SvaraRadera